21.4.14

Fill in the blanks with the correct verb conjugation. The infinitive is found at the end of each sentence.  ¡OJO! ONE sentence has TWO blanks!!!!!! 


1. Yo ___________ en la fiesta con mi novio.   bailar
2. Josefina  _______________ por Internet para buscar información.  navegar
3.  Carlota y yo  ___________________ selfies afuera cuando hace buen tiempo.  sacar
4. Tú ____________ en bici cada tarde después de clases. montar
5.  Uds.  _____________ en la piscina cuando hace calor.  nadar
6.  Luisa y tú __________________ en la biblioteca cuando van a presentar un examen.  estudiar
7.  Yo nunca _______________ durante la clase de español.  textear
8.  Marco y Lola _______________ en el coro de la iglesia y yo _________ el piano.  cantar/tocar
9.  Tú siempre ___________________ para sacar buenas notas.  trabajar  

Complete this for 10 extra participation points. This has to be finished by Wednesday, April 23, 2014 in order to receive the extra points. Turn in to me as you enter class. 

No comments:

Post a Comment

Please remember to post appropriate comments only. Your comments are held to the same standards as the ones in the classroom. Please be nice to each other.